Saturday, January 23, 2010

karakter manusia

satu petang di opis yg tenang....

grrrrrk grrkkkk(vibrate hp aku mengeletar),dgn langkah malas g tengok hp yg sedang charger....sape lak nie,adeh??
tertera name "dad oshin",ermm...xpenah2 call aku tetibe lak nie....heran~heran


ayah:adik sehat?ader sakit2 lagi x?doktor kate aper dik?
aku:doktor kater,darah rendah,pastu x cukup rehat,tido,makan pon x betol...die suruh makan benda yg sehat2 sikit,minum air bertenaga...da bg ubat da(xpenah2 tanye kesihatan aku,pelik2)
ayah:ye ke?bukan kene buat org ker?org kat tempat keje sakit ati ke?kwn2 ke??
aku:ape plak,oshin ok je la keje nie,mane adelah.....(jahat sgt ke aku sampai org nk santau2 aku,mengarutla!!)
ayah:adik nanti masukkan duit kat akaun ayah arini....yg 2ribu lagi tu adik gune,ritu ingat adik da bg kat mama...
aku:oshin tgh keje nie...tgk lah nanti..(dgn nada malas)

nasiblah duit tu duit die,baru nak celok sikit,haha..da agak da memang ader sebab die call aku,kalau x....jgn harap
sorrylah aku memang xclose dgn die...sebab die selalu suruh aku ikut ckp die..walaupon aku x suke benda tu....benci!!!

sampai sekrg pon aku kesal keputusan yg die buat.....sampai aku mati,hope semua ni ader hikmahnye...dan utk kebaikan aku jgk...amin

No comments:

Post a Comment