Friday, June 12, 2009

merayau di town melaka semperna pesta sungai melaka

5 JUN 2009,JUMAAT

aku n family aku menghabiskan mase di sekitar banda melaka..
aku rs melaka mmg dh maju...sbb klu dulu..bdk2 leh main police entry atas jalan raye...
tp skrg dh x leh dh...beribu2 kete pelbagai jenama telah melintasi banda melaka skrg....
silap kene lenyek jd lempeng lak nnti....bahye2
makhluk2 asing pn dh pandai g melaka skrg...ces!!wat semakk jerk...dtg sini jgn nk bwk sebarang wabak penyakit lak...org melaka smua idup sihat2 kt sini...sok2 msk berita dh kene H1N1 bahye2....

kami pon merayau2 dgn kete honda civic hijau gelap...beselah ini mmg kenderaan rasmi kami...
aderlah dlm 5 org cmtu aku angkuttt...saje nk lepak2...nk delete segala kesedihan di hati..selepas 5 hari pemergian nenda ku yg tercinta...aku perlu mencari ketenangann hidup...

kami melabuhkan kenderaan kami di sekitar eyes on malacca...mak oii!!gamai betoi org even rini ari jumaat..tp gamai jer org yg melepak2 n tgk suasane mlm di sekitar melaka....cahye berkilau2 menusuk mate aku yg agak rabun thp kritikal nie.....

kiteorg pn tgk upacara pancutan air berirama,wahh....sungguh indahh mlm itu....mcm2 ragam manusia aku tgk....time nie lah....mate aku sibukk merakam aksi2 x baper terlampau org2...
sgt happening......

selepas itu...kami pon berjalan menuju ke eyes on malacca...kat sini pon gamai gak manusia2 yg pelbagai rupe..kurus,gemok...tinggi...ketot..kuning.putih..itammmmmm...bisik dlm ati aku....macha dr estate ntah mn pon dh pandai melepak2 disini....aishhhh!!dunia mmg byk telah berubah...dr hari ke hari...bulan ke bulan...tahun ke tahun...
sekali dtg bkn sorg 2 org...tp sekumpulan gamainye...dorg wat rombongan gaknye pikir aku..
so....bau bijan pon makinn menyusuk idung aku,adess...pitammm aku di buatnye...bab yg ini mmg dorg x berubah lg...still lg mengikuti adat resam nenek moyang dorg....ape ke slh beli perfurme berjenama mahal sikit...."hugo ke,Ck,polo..mcm2 lagi lahh..."bkn pe...dorg nie kene pakai yg mahal2 sikit br lah ilang bauu BIJAN dorg tue....huhuhu...mampus aku,klu aci2 or ane2 bc blog aku nie...mahu kene kejor aku ngn lembu dorg......hahhahahaha

kami pon mengusha...1 permainan yg di panggil "pirate shiP" tgk dr bwh best jer dorg main...
kami pn x sengaja..g ke arah counter n menghulur kan duit...teruja gak nk naik benda2 yg pelik nie...so tibe lah giliran kami utk naik benda alah yg mcm perahu berhantu nie........
tuttttttttttttttttt!!!siren di bunyikan...mule lah bergerak....ades...hayunan yg x bape nk laju bisik aku.....nie baby br lahir pon sukee naik benda nie....x adventure lansung...lagak ku mcm YB..
sekali die hayun laju.....aku rs mcm nk terbuekkkkkkkkkkksss....kami masing2 menutup mate sambil menjerit2...mintak di benti dgn segera...aku rs nasi ayam yg aku mkn td...mcm nk terkuar blk ngn air bali yg aku minum....adessssss...mabuk aku naik benda nie...

mase kami turun..masing2 rs kaki dh mcm x jejak tanah da...aku terus terbaring di tepi sungaii berdekatan eyes on malacca ...pening yg aku rs...bukan kepalang....mahu je aku muntah dlm sungai tu...x larat dh aku nk jalan.....adessssssss....mate aku pusing2 tahap roller coster...ades..
nilah pertama n terakhir aku naik benda nie....serikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk mak!!!sumpah bg tiket free pon aku x mau dh.....muntah aku!!


selepas jam telah menunjukkan pukul 12 lebih...kami ponn amik kete n bwk laju2 menuju ke rumah.....x sbr dh aku nk landing...kepala akuu pusingggggggggggg lagi...


gaknye....mcm nie ke rs org mabuk mengandung..haha
aku dh th....
sumpah aku x nk mengandung......

No comments:

Post a Comment